7 Mart 2010 Pazar

BRABUS E V12 Coupe

Cenevre fuarında ki üçüncü favorim BRABUS E V12 Coupe. Mercedes’in CLK yerine piyasaya sürdüğü E-coupe, gerçekten inanılmaz derecede güzel bir araba. Bu güzelliğe, Brabus’un sınır tanımayan yorumu ile inanılmaz ve durdurulamaz bir araba ortaya çıkmış.

 

Brabus, her zaman olduğu gibi, aracın her bir noktasında değişiklik yapmış... BRABUS SV12 R biturbo motorun özellikleri biraz dehşet verici; 6300cc V12 motor 800hp / 1420nm değerlerine sahip. Motoru biraz daha detaylı incelersek; Brabus, standart yeni nesil 600 motorunu, 5500 cc V12 çift turbo destekli, tamamen forged parçalar ile hazırlanmış bir stroker kit ile motor bloğunun kapasitesini 6300cc ye çıkartıyorlar. Silindir başlığında port/polish işlemi, titanyum valfler, titanyum yaylar ve şapkalar, daha spor profil egzantirik milleri kullanılıyor.

        Turbo sisteminde yapılan geliştirmeler; Çok daha güçlü Turbolar, yüksek performans sağlayan yeni egzoz manifoldları ve egzoz sistemi ve tabi ki turbolardan gelen yüksek basınçlı havayı soğutmak için 4 adet hava/su soğutmalı intercooler sistemi kullanılmış. Ayrıca turboların hava beslemesi için özel karbon fiber RAM hava giriş sistemi dizayn edilmiş.


        Brabus’un güçlendirdiği motor 1420 nm, ama bunun tamamını hiçbir zaman kullanamıyorsunuz. Çünkü elektronik çekiş sistemi 2100 rpm’de 1420nm torku kontrol edemiyor, Çekiş sistemini devreden çıkartırsanız da lastikleriniz kalmayana kadar patinaj çekiyorsunuz. Bu sebepten dolayı firma bu gücü elektronik olarak 1100nm ile limitlendirmiş (şaka gibi...).  Bu gücün kontrolü ve  en iyi şekilde yola aktarılabilinilmesi için %40 oranında kilitlenebilinen diferansiyel ile geliştirdiği özel stabilitie programı (ESP) kullanılmış. Tabi bu program, bir dokunuş ile devreden çıkartabiliyorsunuz.
        Brabus, E V12 Coupe’nin en iyi şekilde sürüş performansı gösterebilmesi için süspansiyon sisteminde ve aerodinamiğinde ciddi geliştrmeler yapmış. Daha geniş akslar çok daha kuvvetli süspansiyon kolları ve coilover süspansiyonlar, spor viraj demirleri kullanılmış. Bu geliştirmeler sayesinde, BRABUS E V12 Coupe çok daha dengeli ve virajlarda istenmeyen gövde kaymalarının önüne geçilmiş.
Rüzgar tünelinde geliştrilen yeni, gerçek karbon fiber gövde parçalar ile, hafiflik, çok daha iyi rüzgar yönlendirmesi, bununla beraber çok iyi bir soğutma ve artan hızlarda yere basma kuvvetinin artması ile “yükseliş” (lastiklerin yerden kesilmesi) durumunun ortadan kalkması sağlanmış.

Bu uygulamaların sonunda, BRABUS E V12 Coupe nasıl bir performans değerlerine sahip oluyor diye merak ediyorsanız.

0 - 100 km/h : 3.7 saniye.
0 - 200 km/h : 9.9 saniye.
0 - 300 km/h : 23.9 saniye
Son sürat: 370 km/saat’ten daha fazla (lastik güvenliği sebeplerinden dolayı, son sürat 350 km /saat ile limitlendirimiş...)
        Tabii bu kadar güçlü bir aracın, motor ve yol performansı olduğu kadar durma performansıda önemlidir. 19 inçlik jantlardan görünen abs destekli frenler; önde: 12 pistonlu, 380X37 milimetre – arka: 6 pistonlu 360X28 milimetre.
Aracın içinde, lüks ve spor görünümün muhteşem birleşimi... Özel yapım spor direksiyon, spor koltuklar, en kalite deri ve diğer aksesuarlar ile sağlanmış.
        Ve son olarak aracın değeri...................... €478.000

2 yorum:

Unknown dedi ki...

I would recommend the most beautiful I've ever seen a flash game site

Unknown dedi ki...

I would recommend the most beautiful I've ever seen a flash game site